Rozmiar: 223 bajtów

Czy zawsze musi być tytuł?

Wycieczka ta miała być troszkę dłuższa, bo w planach był zamek Ogrodzieniec (Podzamcze), Pilica i zamek w Smoleniu. Rano, przez 30 minut, nie chciał zapalić mi samochód, więc musiałem do Krzyska, z którym jechałem, podjechać rowerem. Czyli mieliśmy już godzinę opoźnienia. Ale nic to. O 9:00 byłem pod domem Krzyska. Ul. Łokietka, dojechaliśmy do czerwonego szlaku, następnie zboczami Kwietniowych Dołów dostaliśmy się do Dol. Pradnika. Krótki popas przed zamkiem w Pieskowej Skale. Następnie szosą w kierunku Olkusza i znowu na czerwony szlak aż do zamku w Rabsztynie. Stamtąd pojechaliśmy do Klucz, gdzie w restauracji Oaza zjedliśmy skromny obiad. Z Klucz mieliśmy rzut korba do Dąbrowki, gdzie znajduje się jeden z punktów widokowych na Pustynie Błędowską. Dużo piachu, resztki starego poniemieckiego bunkra obserwacyjnego, trochę drzew - ale widok wspaniały. Dobrze, że to tak blisko Krakowa ;) Następnie z braku czasu, zrezygnowaliśmy z jazdy do Ogrodzienca, Pilicy i Smolenia. Udaliśmy się do ruin zamku w Bydlinie. Przy ruinach Krzyśkowi zeszło powietrze z tylnego kola. Dopompowaliśmy, ale jak sie później okazało na niewiele się to zdało. W Wolbromu w pierwszym sklepie nie mieli dętek 26" z wentylem samochodowym, za to w drugim sklepie juz mieli. Jakoś nie udało mi się przekonać Krzyska, żeby zmienił od razu dętkę w tylnym kole. Na stacji CPN napompowaliśmy porządnie koło kompresorem licząc na to, ze jakoś to będzie. Niestety nie było :( Po kilkunastu kilometrach Krzysztof postanowił w końcu wymienić dętkę. No, i o to chodziło. Dzień zbliżał się ku końcowi, więc założyliśmy lampki i w drogę. Najgorszy odciniek dzisiejszego dnia, to droga w Krakow-Kielce w Michałowicach. Duży ruch, strach sie bać. Na szczęscie było dobre pobocze, a my mieliśmy do przejechania tylko 2 km ta droga. Odbiliśmy w lewo, i przez Dziekanowice, Batowice, os. Piastow, Czyżyny i ul. Mogilską dojechaliśmy spokojnie do Rynku. O 21:26 byłem przed blokiem, gdzie żona czekała na mnie z otwartymi ramionami ;)