Blog mojej żony - zapraszam!!!

Nowości Strona główna KrakRower O mnie Plany Galeria Kontakt
Wyprawy rowerowe
   2006 r.
   2005 r.
   2002 r.
   2001 r.
   sierpień 2000 r.
   lipiec 2000 r.
   1999 r.
   1996 r.
   1995 r.
   1993 r.
   1992 r.
Podróże
   Indie 2015
Inne
   O podrożach
   Rower a GPS
   Licznik CM 414 M
   Ciekawostki
   O rumakach
   kumpli...
   ... i o moim
   Stare rowery
   Ankieta
   Książka gości
   LINKI
 
In Polish In English

Garmin GPSMAP 76s

kliknij aby zobaczyć większy obrazek; źródło: www.garmin.com     W poniższych akapitach trochę informacji na temat tego modelu, które skopiowałem ze strony www.garmin.pl oraz www.garmin.com. Moje komentarze umieściłem w [kwadratowych nawiasach]

    Odbiornik posiada wbudowany kompas elektroniczy i sensor barometryczny oraz pamięć o pojemności 24 MB przeznaczoną na mapy szczegółowe. Dzięki połączeniu kompasu z odbiornikiem GPS możliwe staje się nawigowanie wg założonego kursu wówczas, gdy odbiornik straci sygnał z satelitów i nie jest w stanie wyznaczyć aktualnej pozycji. W takiej sytuacji nawigacja w sposób niemal niezauważalny dla użytkownika może być prowadzona z wykorzystaniem kompasu. Dodatkowo urządzenie wyposażono w funkcję "złap i idź" - wystarczy wycelować odbiornik w obiekt do którego chcemy dotrzeć, podać przybliżoną odległość do niego, a GPSMAP 76S automatycznie wyznaczy kurs i rozpocznie nawigację. Użytkownik ma możliwość zdefiniowania prędkości przy której ma nastąpić przełączenie na pracę z kursami wyznaczonymi na podstawie pomiarów GPS.

    Umieszczenie w urządzeniu sensora barometrycznego pozwala na wyznaczenie wysokości ze znacznie lepszą dokładnością niż w przypadku zwykłego pomiaru GPS. Dodatkowo urządzenie rejestruje profil przebywanej trasy oraz określa prędkości czy wielkości wzniosu i spadku. Dzięki temu sensorowi możliwa jest również 12-godzinna rejestracja ciśnienia atmosferycznego, co ułatwia przewidywanie warunków pogodowych.

    Odbiornik posiada wbudowaną mapę bazową Europy (główne połączenia drogowe, zbiorniki wodne, linie kolejowe, itp.) z możliwością jej uszczegółowienia. Dodatkowe 24 MB pamięci wykorzystane mogą być bowiem na doładowanie map z oprogramowania MapSource Roads&Recreation, MetroGuide, BlueChart czy też GPS Nawigator. Urządzenie zapewnia pełną obsługę map morskich Bluechart.

    Podobnie jak w innych urządzeniach tej serii, możliwa jest nawigacja w linii prostej - GoTo, wg tras złożonych z waypointów oraz elementów mapy oraz wg śladu przebytej podróży - funkcja TracBack. Urządzenie udostępnia również funkcję MOB [Man OverBoard - człowiek za burtą].

    Do dyspozycji użytkownika oddano te same ekrany co w GPSMAP 76S. Jedyną nowością jest ekran profilu pionowego przebytej trasy. Dane te w ścisły sposób powiązane są ze śladem przebytej podróży - skasowanie śladu aktywnego powoduje utratę informacji o profilu trasy. Istnieje możliwość wyświetlenia profilu względem przebytej odległości oraz względem czasu.

Funkcje nawigacyjne

  • Waypointy [punkty na trasie]: 500 z symbolem i nazwą
  • Automatyczne wyszukiwanie punktów najbliższych
  • Wyszukiwanie waypointów oraz elementów mapy wg nazwy i z listy
  • 10 punktów ostrzegawczych
  • Zapis tras przebytych: zapis automatyczny do 10000 punktów - możliwość zapamiętania do 10 śladów
  • Trasy: 50 odwracalnych do 50 punktów każda oraz funkcje MOB i TracBack
  • Alarmy dźwiękowe: punktów ostrzegawczych, kotwiczny, przybycia, zejścia z kursu
  • Wbudowana lądowa mapa Europy oraz załadowana baza danych o pomocach nawigacyjnych
  • Współpracuje z systemem WAAS (Wide Area Augementation System); może równolegle odbierać sygnał z 12 satelitów.
  • Uruchomienie: "na ciepło", tzn. zaraz po wcześniejszym wyłączeniu - 15 sek.; "na zimno", tzn. po dłuższym okresie nie używania; Autolokacja® - ok. 5 min.
  • Zapis danych: co 1 sekundę lub rzadziej; w sposób ciągły
  • Dokładność wskazań: < 15 m
  • Dokładność wskazań z włączonym systemem WAAS: < 3m [zawsze go mam włączonego]
Funkcje kompasu [ja swój wyłączyłem, bo zżera prąd ;-)]
  • Dokładność kompasu: 2 stopnie z dobrze wykalibrowanym kompasem; 5 stopni przy ekstremalnych położeniach szerokości geograficznej północnej/południowej
  • Rozdzielczość: 1 stopień
Barometr
  • Dokładność: 10 stóp [3,05 m] przy właściwej kalibracji (przez użytkownika lub automatycznej)
  • Rozdzielczość: 1 stopa [0,305 m]
  • Zakres: od -2000 do 30 000 stóp [-609 m do 9.1 km]
  • Wbudowany komputer umożliwia wyznaczenie: akutalnej wysokości, maksymalnej/minimalnej zdobytej wysokości (można je skasować), szybkości opadania/wznoszenia, średniej i maksymalnej prędkości opadania/wznoszenia
  • Pomiar ciśnienia: w mbar lub mmHg, zapis zmian ciśnienia w przeciągu ostatnich 12h [użyteczne przy wyznaczaniu pogody na dwa najbliższe dni.]
Cechy fizyczne
  • Wymiary: 6,9x15,7x3,6 cm
  • Waga: 218g
  • Wyświetlacz: 4,1x5,6 cm, podświetlany, o rozdzielczości 180x240 pixeli, 4 odcienie szarości
  • Wodoszczelność: wg IPX7 [pływa po wodzie]
  • Temp. pracy: -15 do 70°C
  • Zasilanie: 2 baterie alkaliczne AA lub zewnętrzne 10-40 V DC
  • Czas pracy: do 10 godz.
  • Pamięć wewnętrzna: 24MB dla danych z oprogramowania serii MapSource.
  • Wbudowany kompas elektroniczny i sensor barometryczny
  • Antena: wbudowana, quad-helix
  • Złącze anteny zewnętrznej: MCX
  • Bateria wewnętrzna: nie dotyczy, nie ma takiej potrzeby
  • Port szeregowy: obsługuje formaty GARMIN, GARMIN DGPS, NMEA (możliwość konfiguracji wysyłanych sentencji), RTCM i Text
Dodatki

Recenzje

Strona utworzona dnia 06-04-2005

Ostatnia modyfikacja pliku: 4.08.2011, 22:33:30 CEST

Jesteś

Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 12 bytes) in /home/zieluk/ftp/licznik/counter.php on line 46